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Abstract: This paper examines the relationship between aggregate consumer spending and credit availability in the United States. The author finds that consumer spending falls (rises) in response to a reduction (increase) in credit availability. Moreover, she provides a formal assessment of the possibility that credit availability is particularly important for consumer spending when it undergoes large changes. In this respect, she estimates a consumption function in which only large expansions and contractions in credit affect spending. She concludes that large changes in credit availability are particularly important for consumers' spending decisions. As should be expected, these periods tend to be associated with periods of high economic uncertainty. These results show that credit availability should be taken into account when modeling and forecasting consumer spending.

Résumé: L'étude porte sur la relation entre les dépenses de consommation globales et la disponibilité du crédit aux États-Unis. L'auteure constate que les dépenses de consommation diminuent (augmentent) lorsque la disponibilité du crédit décroît (s'accroît). En outre, elle analyse de façon formelle la possibilité que la disponibilité du crédit, lorsque celle-ci varie fortement, soit particulièrement importante pour les dépenses de consommation. À cet égard, elle estime une fonction de consommation dans laquelle seuls les mouvements prononcés d'expansion ou de contraction du crédit agissent sur les dépenses. Elle conclut que les variations marquées de la disponibilité du crédit ont une importance particulière pour les décisions de dépense des consommateurs. Comme il était à prévoir, de telles variations sont généralement associées aux périodes de grande incertitude économique. Ces résultats montrent que la disponibilité du crédit devrait être prise en compte dans la modélisation des dépenses de consommation et l'établissement des prévisions connexes.

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