000001608 001__ 1608 000001608 005__ 20250211155839.0 000001608 0247_ $$a10.34989/swp-2012-26$$2DOI 000001608 035__ $$a10.34989/swp-2012-26 000001608 041__ $$aeng 000001608 084__ $$aK Law and Economics$$03328 000001608 084__ $$aK2 Regulation and Business Law$$03340 000001608 084__ $$aK23 Regulated Industries and Administrative Law$$03344 000001608 084__ $$aL Industrial Organization$$03364 000001608 084__ $$aL4 Antitrust Issues and Policies$$03393 000001608 084__ $$aL43 Legal Monopolies and Regulation or Deregulation$$03397 000001608 084__ $$aL9 Industry Studies: Transportation and Utilities$$03436 000001608 084__ $$aL96 Telecommunications$$03443 000001608 245__ $$aNatural Monopoly and Distorted Competition: Evidence from Unbundling Fiber-Optic Networks 000001608 269__ $$a2012 000001608 300__ $$a1 online resource (iii, 37 pages) 000001608 336__ $$aText 000001608 347__ $$bPDF 000001608 520__ $$aCan regulation solve problems arising from a natural monopoly? This paper analyzes whether “unbundling,” referring to regulations that enforce sharing of natural monopolistic infrastructure, prevents entrants from building new infrastructure. It models and estimates a dynamic entry game to evaluate the effects of regulation, using a dataset for construction of fiber-optic networks in Japan. The counterfactual exercise shows that forced unbundling regulation leads to a 24% decrease in the incidence of new infrastructure builders. This suggests, therefore, that when a new technology is being diffused, regulation to remove a natural monopoly conversely involves risks that regulated monopolists’ shares will increase.$$7Abstract 000001608 520__ $$aLa réglementation peut-elle résoudre les problèmes associés à un monopole naturel? L’auteur étudie si le « dégroupement », dont l’imposition oblige les entreprises qui exercent un monopole naturel à partager leur infrastructure, empêche la construction de nouvelles infrastructures par des firmes faisant leur entrée sur le marché. Afin d’évaluer les effets de la réglementation, l’auteur modélise et estime un jeu dynamique d’entrée en utilisant un ensemble de données relatives à la construction de réseaux à fibres optiques au Japon. Les résultats de la simulation contrefactuelle indiquent que le recours forcé au dégroupement fait diminuer de 24 % le nombre de nouveaux constructeurs d’infrastructure. L’étude donne donc à penser qu’en période de diffusion d’une nouvelle technologie, chercher à supprimer un monopole naturel par la voie de la réglementation risque plutôt d’accroître la part du marché du monopoleur réglementé.$$7Résumé 000001608 540__ $$aCreative Commons Attribution 4.0 International$$uhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode$$fCC-BY-4.0 000001608 6531_ $$aMarket structure and pricing 000001608 6531_ $$aProductivity 000001608 6531_ $$aStructure de marché et établissement des prix 000001608 6531_ $$aProductivité 000001608 7001_ $$aMinamihashi, Naoaki 000001608 789__ $$w1701-9397$$2ISSN$$eIsPartOf 000001608 8301_ $$aStaff Working Paper 000001608 8301_ $$aDocument de travail du personnel 000001608 8564_ $$9d06f50f0-dbce-42a4-bf9f-53e36914a3ed$$s348130$$uhttps://www.oar-rao.bank-banque-canada.ca/record/1608/files/wp2012-26.pdf$$zFile Source: Bank of Canada website, 2024 000001608 909CO $$ooai:www.oar-rao.bank-banque-canada.ca:1608$$pbibliographic 000001608 980__ $$aStaff Research 000001608 980__ $$aRDM 000001608 991__ $$aPublic