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Abstract: The author estimates the relationship between the provincial credit ratings, as assessed by Standard & Poor's, and a number of economic variables, using the ordered probit methodology. All the variables in her estimation prove to be significant. In particular, she finds that downgrades take place at almost the same speed at different levels of the debt-to-GDP ratio, based on a pooled sample of nine provinces. Based on smaller pools of provinces with similar economic charateristics, she finds that downgrades take place at different speeds at different levels of the debt-to-GDP ratio. To assess the likelihood of further provincial government rating downgrades, the author generates probabilistic projections of the provincial credit ratings over the years 1996 to 2000 under various assumptions about government revenue and spending growth. The projections suggest that no further downgrades are likely for provinces whose policies result in only moderate increases or decreases in the debt-to-GDP ratio. Some provinces may be upgraded if they benefit from income growth or follow fiscal policies that result in a declining debt-to-GDP ratio or an improvement in other explanatory variables.

Résumé: L'auteure utilise la méthode des probits ordonnés pour estimer les relations entre les cotes de solvabilité octroyées aux provinces par Standard & Poor's et un certain nombre de variables économiques. Les résultats s'avèrent significatifs dans le cas de toutes les variables estimées. En particulier, l'auteure constate, sur la foi d'un échantillon regroupant les données de neuf provinces, que les déclassements se produisent à peu près au même rythme à différents niveaux du ratio de la dette au PIB. Lorsque l'estimation porte sur de plus petits échantillons de provinces ayant des profils économiques semblables, les déclassements surviennent à des rythmes qui varient avec le niveau du ratio de la dette au PIB. Afin d'évaluer les chances que survienne un nouvel abaissement des cotes de solvabilité provinciales, l'auteure effectue des projections probabilistes de ces dernières sur la période 1996-2000, en s'appuyant sur diverses hypothèses relatives à la croissance des recettes et des dépenses publiques. Les résultats semblent indiquer qu'un nouveau déclassement est peu probable dans le cas des provinces dont le ratio de la dette au PIB n'augmente ou ne diminue que légèrement sur la période de projection. Certaines provinces pourraient voir leur cote monter si la croissance économique ou leurs politiques budgétaires donnaient lieu à une réduction du ratio de la dette au PIB ou à une amélioration d'autres variables explicatives.

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